090425

Kom precis hem från grönan, har haft de jätte trevligt. Sen väntade jag och Bamse på Annicka i två och en halv timme, drygt som fan, va skit kallt ute. När hon väl kom så åkte vi till gullmarsplan för att hon skulle äta på trafiket.

När vi går där i från så va de fyra fitt ordningsvakter som misshandlade en kille som dom tryckte ner på golvet, slog honom med batong och grejer. Blir så jävla förbannad på idiotjävlarna! De va folk som filmade så jag hoppas att någon skickar in de där så de kommer ut hur dom beter sig. Stackars Annicka blev helt chockad, hon har inte sett något liknande...men de där va riktigt hemskt må jag säga. Dom tror att dom får göra va fan dom vill. Stackars kille!

Aja, måste sova nu, ska möta syster imorrn.

Poss haj!

Kommentarer
Postat av: Veronica

En fråga bara, vet du vad kille hade gjort? Han kanske hotade nån av ordningsvakterna till livet? Han kanske hade smällt till någon av dom? Våld mot tjänste man... När jag själv har en bror som är OV så vet jag hur mkt skit dom får ta... Folk ser bara en sida... Så länge man inte hört eller sett själv vad denna kille gjort för att provocera fram detta...

En gång var det en kille som kom fram till Stevens kollega och gav han en snyting, dom va 5 st ordningsvakter som var tvungen att brotta ner honom... Batongen anväder dom endast om personen i säga gör motstånd! Och NEJ dom tror inte att dom får göra som dom vill... Dom tar till minsta våld dom behöver, men så finns det rötägg som man måste ta till våld med!

Jag tror ju inte dom går fram till en oskyldig kille och börjar brotta ner honom... Hade du ressonera på samma sätt om dom hade varit poliser istället? Nej!

Det finns alltid två sidor av en historia!

2009-04-26 @ 14:54:00
URL: http://veronicab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0